1år sedan jag slutade skolan

på fredag är det redan ett årsedan jag gick ur nian.
och jag minns det så väl.
vädret var hemst, det regnade i stortsett hela dagen, och vi var tvungna och springa ut i gymnastiksalen i stället för att springa ut på gården som man brukar göra när man går ut nian.
alla klasserna var inne i ett och samma rumm och väntade på att det skulle blåsa i visselpipan så vi kunde springa ut till gymnastiksalen, alla stog fruktansvärt nära och taggade tlls det blåste.
när det blåste i visselpipan öppnades dörren och vi sprang ut i fullfart och skrek och jublade!
jag var hur nära att snubbla som helst med mina super klackar.
när jag kom in i gymnastiksalen bara dröste det med folk över mig och hängde på en massa rosor och badleksaker. varje år gäller det att hänga på så mycket saker man kan så man får känna smärtan i nacken.
och smärta vill jag lova att jag hade! min nacke var helt röd och jag fick små sår av alla snören som rosorna hängde på. och mina ben klarade knappt av att hålla upp allt, när vi kom till bilen (raggarbilen) fick mormor tag i en vass kniv så hon fick klippa av alla snören,
vilket var mycket gottans! därefter åkte jag och några kompisar runt i ed och skrek och blåste i olika små kalaspipor. och drack champange!
efter en timmes raggnade åkte vi hem och skulle ha lite kalas, men lilla jag hade fått för mycket av champangen så jag somnade och missade mitt egna kalas, haha! -.-
när jag väl vaknade upp bytte vi om och tog på oss kossmössor och fortsatte åka runt och ragga innan vi åkte till festplatsen, kommer inte ihåg vad det hette men..
den vita klänningen som jag hade på mig när jag sprang ut i gymnastiksalen har jag faktiskt varit duktig och sytt själv. men  efter vi hade raggat klart runt ed så var den helt förstörd vilket var synd :(
visst det hände en del dåliga saker under kvällen som jag inte kommer ta upp..
men nu när jag tänker efter så ångrar jag inget.. förutom det dåliga vädret då ;)

min klänning som jag har sytt själv.


allt jag gick runt och bärde på..

när vi raggade runt i ed och drack champange ;)

raggarbilen ;)



kvällens ombyte ;) hahaaa!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0